ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

آبشار شوی یکی از زیباترین و دیدنی ترین آبشارهای ایرانه که توی استان خوزستان و از توابع شهر دزفول قرار داره و موقعیتی کوهستانی داره چرا که در میان رشته کوه های زاگرس قرار داره.

آبشار شوی دزفول

شوی در زبان و گویش لری و ایل بختیاری به معنای لطافت هستش و در اطراف این آبشار، بیشتر ساکنین ازاقوام لر و تیره ی بختیاری هستن.

این آبشار با فاصله ی بسیار کمی از استان لرستان قرار داره و برای همین خیلی ها فکر میکنن جزو استان لرستانه که این یک اشتباهه. آبشار شوی در میان کوه های سرتنگ شوی و در فاصله ای حدود 10 کیلومتر با ایستگاه راه آهن تله زنگ و در مسیر راه آهن تهران به جنوب ایرار هستش.

آبشار شوی

ارتفاع آبشار شوی 100 متره و جزو آبشارهای مرتفع به حساب میاد و درواقع بلندترین آبشار ایران هم همین آبشاره و عرض این آبشار هم حدود 40 متره که در نوع خودش آبشار بزرگی به حساب میاد. آب این آبشار در نهایت به رود دز و دریاچه ی سد دز در همون استان خوزستان میریزه.

آبشار شوی عکس

در اطراف این آبشار و در این منطقه ی سرسبز درختان مو، انجیر، زبان گنجشک، افرا، بلوط و … وجود دارن و روی دیواره های این آبشار هم گیاهان سیاه وشان و همچنین گیاه آب دوست دیده میشه.

یک آبشار بزرگ دیگه در نزدیکی آبشار شوی قرار داره و خیلی ها ازش به عنوان آبشار دوم شوی یاد میکنن و اون هم زیبایی خاص خودش رو داره.

آبشار شوی لرستان

مسیر این آبشار و درواقع همون طور که گفتم مسیر ریلی که در نزدیکی این آبشار قرار داره باعث شده تا هم گردشگران ایرانی و همینطور گردشگران خارجی بسیاری از این آبشار بازدید کنند. بهترین شناسه ی این آبشار هم همون ایشتگاه تله زنگه که گفتم.

 

بهترین فصل بازدید از این آبشار بهاره و مخصوصا” اوایل فروردین ماه هستش که در سفرهای عیدتون میتونین از این جاذبه ی زیبا دیدن کنید.


  • رضا خوشى

دریاچه الیمالات در استان مازندران جای فوق العاده زیباییه و پیشنهاد میشه که حداقل برای بازدید از این دریاچه یک نصفه روز رو زمان صرف کنین…

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات در جنگلی قرار گرفته که هر دو زیبایی فوق العاده ای دارن، اما دلیل اصلی ورود گردشگران و بازدید کنندگان از این منطقه، دریاچه الیمالات هستش که همیشه افراد زیادی رو به این منطقه میکشونه و بیشتر این گردشگران افرادی هستن که علاقمند به طبیعت و آرامش اند و گروهی هم به دنبال عکاسی هستند.

دریاچه الیمالات نور

البته برای سرگرمی هم خوبه بدونین قایق های پدالی هم در این دریاچه هستند و میتونین اجاره کنین و عکاسی و طبیعت گردی رو از داخل دریاچه ادامه بدین.

دریاچه الیمالات قایق

این دریاچه از لحاظ ظاهری، شکلی به خودش گرفته که انگار جنگل رو در آغوش خودش گرفته و نمایی فوق العاده داره.

دریاچه الیمالات چمستان

بهترین زمان بازدید از دریاچه الیمالات فصل بهاره و ما بازدید از این دریاچه رو توی روزهای تعطیل بهتون پیشنهاد نمیکنیم چون شلوغه و حتی المقدور در روزهای وسط هفته به این دریاچه برید.

دریاچه الیمالات نور

از لحاظ مسیری این دریاچه در جاده ی نور_چمستان قرار داره که در استان مازندران به حساب میاد.

دریاچه الیمالات مازندران

زمانی که ماشین رو پارک میکنین و در حد 3 تا 4 دقیقه پیادروی میرسین به جایی که دریاچه در پایین شما قرار داره و بعد از عبور از یک پل زیبا به محوطه ی دریاچه خواهید رسید.

دریاچه الیمالات ماهیگیری

این دریاچه برای کمپینگ و برپایی چادر و اقامت شبانه هم مناسبه و این امکان به گردشگران داده شده و بقیه ی امکانات رفاهی مثل آلاچیق و رستوران و سوپر مارکت و سوئیت و امکانات ماهیگیری هم در این دریاچه ایجاد شده و میتونین از رفتن به این دریاچه لذت ببرین.

مسیر دسترسی به دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات همونطور که اشاره کردیم در جاده ی نور-چمستان قرار داره و از طرف شهر نور حدود 10 کیلومتر راه به یک فرعی میرسین که روستای کارگر کلا در اونجا قرار داره و پس از طی مسافت 3 کیلومتری میرسین به دریاچه. از تهران هم اگه از جاده ی هراز برید 221 کیلومتر راهه.

  • رضا خوشى