ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱ ق.ظ

آبشار شوی دزفول

آبشار شوی یکی از زیباترین و دیدنی ترین آبشارهای ایرانه که توی استان خوزستان و از توابع شهر دزفول قرار داره و موقعیتی کوهستانی داره چرا که در میان رشته کوه های زاگرس قرار داره.

آبشار شوی دزفول

شوی در زبان و گویش لری و ایل بختیاری به معنای لطافت هستش و در اطراف این آبشار، بیشتر ساکنین ازاقوام لر و تیره ی بختیاری هستن.

این آبشار با فاصله ی بسیار کمی از استان لرستان قرار داره و برای همین خیلی ها فکر میکنن جزو استان لرستانه که این یک اشتباهه. آبشار شوی در میان کوه های سرتنگ شوی و در فاصله ای حدود 10 کیلومتر با ایستگاه راه آهن تله زنگ و در مسیر راه آهن تهران به جنوب ایرار هستش.

آبشار شوی

ارتفاع آبشار شوی 100 متره و جزو آبشارهای مرتفع به حساب میاد و درواقع بلندترین آبشار ایران هم همین آبشاره و عرض این آبشار هم حدود 40 متره که در نوع خودش آبشار بزرگی به حساب میاد. آب این آبشار در نهایت به رود دز و دریاچه ی سد دز در همون استان خوزستان میریزه.

آبشار شوی عکس

در اطراف این آبشار و در این منطقه ی سرسبز درختان مو، انجیر، زبان گنجشک، افرا، بلوط و … وجود دارن و روی دیواره های این آبشار هم گیاهان سیاه وشان و همچنین گیاه آب دوست دیده میشه.

یک آبشار بزرگ دیگه در نزدیکی آبشار شوی قرار داره و خیلی ها ازش به عنوان آبشار دوم شوی یاد میکنن و اون هم زیبایی خاص خودش رو داره.

آبشار شوی لرستان

مسیر این آبشار و درواقع همون طور که گفتم مسیر ریلی که در نزدیکی این آبشار قرار داره باعث شده تا هم گردشگران ایرانی و همینطور گردشگران خارجی بسیاری از این آبشار بازدید کنند. بهترین شناسه ی این آبشار هم همون ایشتگاه تله زنگه که گفتم.

 

بهترین فصل بازدید از این آبشار بهاره و مخصوصا” اوایل فروردین ماه هستش که در سفرهای عیدتون میتونین از این جاذبه ی زیبا دیدن کنید.


  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی