ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

آبشار مارگون

این آبشار در واقع سرچشمه رودخانه است و بهتره بگم این آبشار از هزاران چشمه که از دیواره ی سنگی کوه می جوشن بوجود اومده. آبشار مارگون رو جز بزرگترین آبشارای چشمه ای جهان کرده و این آبشار تا سپیدان ادامه داره و در آخر هم به رودخانه ی مارگون میریزه. اطراف این آبشار بسیار سرسبزه و فصل پیشنهادیه من به شما فصل بهاره و فصل زمستون زمان مناسبی نیست برای رفتن به آبشار چون منطقه ی برف گیریه و امکانش زیاده به مشکل بخورین.

آبشار مارگون در روز

آب این آبشار در گرمترین حالت به دمای 10 تا 12 درجه میرسه و ارتفاع این آبشار هفتاد متره و عرض این آبشار حدود صد متره. هر چند آبشار چشمه ،ابعاد مشخصی ندارد، چرا که هر روز چشمه ای جدید در حاشیه آبشار ایجاد شده، و گاه نیز چشمه ای آبش کم یا قطع می شود. اسمش مارگونه چون وقتی بهش نگاه کنین شبیه یک مار دهن بازه. فوق العاده دیدنیه و حتی ارزشش رو داره که از شیراز این مسیر رو برین. برای دیدن آبشار مارگون یک روز کامل وقت بزارین و مطمئن باشین پشیمون نمیشین.

آبشار مارگون کناره

 

آبشار مارگون شیراز

آبشار مارگون جزء زیباترین آبشارهای ایران که در روستای مارگونو در نزدیکیه شهر سپیدان و در مرز استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد هستش. آخر جاده ماشین رو باید ماشین رو پارک کنین و چند دقیقه پیاده روی کنین. مسیر طولانی ای نیستش و تقریبا حدود 800 متر تا آبشار مارگون فاصله هست. باید پیاده برین و این مسیر برای پیاده روی مسیر مناسبیه و سنگفرش شده و سیمانیه. نگران جای پارک ماشین هم نباشین چون پارکینگ داره و حتی جای مناسبیه برای کمپ و چادر زدن. راستی دستشویی هم داره.

 

آبشار مارگون روستای مارگون

مسیر دسترسی به آبشار

شیراز – سپیدان – مارگون به طول ۱۳۰ کیلومتر

یاسوج – سپیدان – مارگون به طول ۱۲۵ کیلومتر

یاسوج – کاکان – مارگون به طول ۶۵ کیلومتر

  • رضا خوشى