ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۱۵ ب.ظ

مرداب هسل مردابی رنگارنگ

مرداب هسل یک مردابیه با شرایطی متفاوت و رنگ و بویی جالب و فوق العاده زیبا به ویژه در فصل پاییز. مردابی که در استان زیبای مازندران قرار داره و همونطور که می دونین این استان زیبایی های وصف نشدنیه بسیاری داره و این مرداب هم یکی از همین جاذبه های وصف نشدنیه.

مرداب هسل جنگل مشعل

هسل اسمیه که شاید از نظر معنایی باهاش آشنایی نداشته باشین و خوبه بدونین هسل در معنا یعنی آب راکد. در نتیجه اسمش جالبه که میشه “مرداب آب راکد”. و مرداب خودش هم به معنی آب مرده و راکد هست و نهایتا” میشه “آب راکد آب راکد”. این مرداب در وسط جنگلی قرار داره که به این جنگل، مشعل میگن.

مرداب هسل طلاجو

مرداب هسل در نزدیکی شهر چالوس قرار داره و نزدیک ترین شهر یا روستا به این مرداب روستای طلاجو هستش. آب این مرداب در گذشته حجم بیشتری داشته و عمق مرداب گاها” به 15 متر هم میرسیده اما در حال حاضر این مرداب این حجم آب رو نداره اما حجم کمی هم نداره.

مرداب هسل چالوس

چیزی حدود 50 سال پیش افراد و خانواده هایی در حوالی این مرداب زندگی می کردند اما امروزه چنین مساله ای وجود نداره. این مرداب بسیار زیباست . بهترین فصل پیشنهادی برای بازدید از این مرداب فصل پاییز هستش که جنگل های رنگی و همینطور مرداب رنگی رو شاهد خواهید بود و البته فصل بهار در مرداب هسل هم زیبایی خودش رو داره.

مرداب هسل

گونه های اصلی جانوری این مرداب بیشتر زالو ها و لاک پشت ها بوده و متاسفانه با ورود گردشگران بسیار مخصوصا” در زمان های خاص و شلوغ مثل سیزدهم فروردین این منطقه بسیار شاهد آلودگی محیط زیست شده و هم در زیبایی مرداب هسل تاثیر داره و هم باعث شده تا گونه های جانوری کمتر دیده بشن.

مسیر دسترسی به مرداب هسل

این مرداب از شهر چالوس حدود 12 کیلومتر فاصله داره. از جاده ی قدیم چالوس (منظور اینه که انتهای جاده چالوس رو نباید از اتوبان برید) از جاده ی جنگل سینوا برید و در حوالی روستای طلاجو قرار داره.


  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی