ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۱۴ ب.ظ

جهنم دره خوی

دره ای مخوف در استان آذربایجان غربی به عنوان جهنم دره وجود داره و همینطور که از اسمش مشخصه حداقل از نظر مردمان محلی جای خوبی نیست و این مردمان از این منطقه خاطره ی خوبی به یاد ندارند و اسمش بیانگر همه چیز هست.

جهنم دره

به جهنم دره، جهنم دره سی هم میگن. منطقه و دره ای که بسیار زیباست و طبیعت فوق العاده ای داره اما برای رفتن و بازدید از این منطقه زیاد پیشنهاد نمیشه. شاید براتون سوال پیش بیاد که چرا این اسم رو برای این دره ی زیبا انتخاب کردن!!! بسیاری از مردم در گذشته به این دره می رفتند و به دلیل زیبایی هایی که داره، قصد فتح دره رو داشتند و می خواستن بدونن که در انتها این دره به کجا میرسه و بسیاری از این افراد کنجکاو هیچگاه باز نگشتند.

جهنم دره

دلیل بعدی برای انتخاب این اسم اینه که این دره از نظر شکل و شمایل و دیواره ها بسیار صعب العبور هستش. خوبه بدونین که طول جهنم دره حدود 13 کیلومتر هستش و دیواره های این دره شیبی معادل 70 درجه دارند (در بعضی جاها کمتر) و عمق این دره از 1700 متر هستش تا 2800 متر. با این مقادیر و مشخصات دره متوجه میشین که دره واقعا” صعب العبور هستش.

جهنم دره

از طرفی این منطقه برای کسانی که دوست داشتند به دور از مردم باشند مناسب بود و برای زندگی به این منطقه می رفتند و بسیاری از این افراد هم هیچ وقت بازنگشتند.

جهنم دره خوی

در مورد گونه ی حیوانی این دره میشه گفت آهو در این دره دیده میشه و همینطور حیواناتی وحشی مثل خرس و قوچ و کفتار و … و همینطور پرندگانی مثل شاهین و عقاب. شکارچیانی به این دره میرن جهت شکار و همینطور کوهنوردان حرفه ای هم به قصد صخره نوردی به این دره میرن. این دره از لحاظ جغرافیایی در مسیر جاده ابریشم بوده.

مسیر دسترسی به جهنم دره

در جاده ی زر آباد بین شهر های خوی و چالدران که حرکت می کنید در میان راه به منطقه ی جهنم دره خواهید رسید. نزدیک ترین روستا به این دره روستای قریس هستش. باز هم میگیم این دره زیباست اما مخوف از نظر اهالی این منطقه.


  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی