ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۳۹ ب.ظ

دشت لاله ها در جاده چالوس

همه ساله مسافران زیادی از جاده چالوس گذر می کنند و از طبیعت این جاده استفاده می کنند اما بسیاری از آنان از دشت لالهدر این جاده اطلاعی ندارند. دشت لاله که در جاده چالوس و در کیلومتر 522 قرار داره و در روستای گرماب هستش. این دشت از مکان های بسیار زیبا و دیدنی هست که محلی مناسب برای بازدیدکنندگان و اهالی گردشگری هستش و مخصوصا” افرادی که ساکن کرج یا تهران هستند نیازی نیست مسافت زیادی رو طی کنن تا به این دشت زیبا برسن.

دشت لاله چالوس

این لاله ها توسط انسان کاشته شده و مربوط به فردیه به نام آقای جواد غلامی که چیزی حدود سی سال هست که مشغول به  پرورش گل لاله هستش و حتی پیاز این گل ها رو صادر هم می کنه. پدر آقای غلامی بنیانگذار این کار بوده و از بازدیدکنندگان هیچ پولی دریافت نمی کرده و پسر هم راه پدر رو پیش گرفته و دنباله روی پدر شده.

دشت لاله گچسر

در عوض این مجموعه به روش دیگری برای اهالی و بومیان کسب درآمد می کنه، یعنی اهالی با فروش محصولات خودشون در کنار این دشت برای چیزی حدود کمتر از یک ماه در سال می تونن درآمدی از کنار این دشت زیبا داشته باشند. این کارآفرین باعث شده تا در این زمان چیزی حدود 70 خانواده بتونن محصولاتشون رو بفروشن. محصولاتی مثل سبزیجات، ریواس، نان محلی، آش، ماست و دوغ و دیگر محصولاتی از این قبیل.

دشت لاله

دشت لاله بسیار زیبا و مرتب هستش و نگهبانانی داره برای جلوگیری از لگد کردن گل های لاله و همینطور کندن گل ها. اگر کسی دوست داشت از این گل ها داشته باشه می تونه به شکل جداگانه این گل های رو خریداری کنه.

دشت لاله چالوس

فصل رویش و بازدید از دشت لاله فصل بهار و ماه اردیبهشت هستش و معمولا” از اواسط اردیبهشت دشت آماده ی پذیرای گردشگران هست و تا پایان اردیبهشت هم ادامه داره. میشه گفت با توجه به میزان بارندگی و شرایط آب و هوایی 10 تا 20 اردیبهشت بهترین زمان برای بازدید از دشت لاله هستش.

دشت لاله گرماب

پیشنهاد میشه برای حمایت از این دشت و جشنواره و برای قدردانی از بومیان، از محصولاتشان خریداری کنین و به رونق و ماندگاری این دشت و جشنواره کمک کنین.

مسیر دسترسی به دشت لاله جاده چالوس

برای رفتن به این دشت خوبه بدونین به جای استفاده از خودروی شخصیتون میتونین از مینی بوس که در کرج هستش استفاده کنین و مینی بوس ها شما رو به این دشت می برن.

آدرس این دشت در کیلومتر 52 جاده کرج – چالوس و در حوالی روستای گرماب هستش.

  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی