ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶ ب.ظ

آبشار مارگون

آبشار مارگون

این آبشار در واقع سرچشمه رودخانه است و بهتره بگم این آبشار از هزاران چشمه که از دیواره ی سنگی کوه می جوشن بوجود اومده. آبشار مارگون رو جز بزرگترین آبشارای چشمه ای جهان کرده و این آبشار تا سپیدان ادامه داره و در آخر هم به رودخانه ی مارگون میریزه. اطراف این آبشار بسیار سرسبزه و فصل پیشنهادیه من به شما فصل بهاره و فصل زمستون زمان مناسبی نیست برای رفتن به آبشار چون منطقه ی برف گیریه و امکانش زیاده به مشکل بخورین.

آبشار مارگون در روز

آب این آبشار در گرمترین حالت به دمای 10 تا 12 درجه میرسه و ارتفاع این آبشار هفتاد متره و عرض این آبشار حدود صد متره. هر چند آبشار چشمه ،ابعاد مشخصی ندارد، چرا که هر روز چشمه ای جدید در حاشیه آبشار ایجاد شده، و گاه نیز چشمه ای آبش کم یا قطع می شود. اسمش مارگونه چون وقتی بهش نگاه کنین شبیه یک مار دهن بازه. فوق العاده دیدنیه و حتی ارزشش رو داره که از شیراز این مسیر رو برین. برای دیدن آبشار مارگون یک روز کامل وقت بزارین و مطمئن باشین پشیمون نمیشین.

آبشار مارگون کناره

 

آبشار مارگون شیراز

آبشار مارگون جزء زیباترین آبشارهای ایران که در روستای مارگونو در نزدیکیه شهر سپیدان و در مرز استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد هستش. آخر جاده ماشین رو باید ماشین رو پارک کنین و چند دقیقه پیاده روی کنین. مسیر طولانی ای نیستش و تقریبا حدود 800 متر تا آبشار مارگون فاصله هست. باید پیاده برین و این مسیر برای پیاده روی مسیر مناسبیه و سنگفرش شده و سیمانیه. نگران جای پارک ماشین هم نباشین چون پارکینگ داره و حتی جای مناسبیه برای کمپ و چادر زدن. راستی دستشویی هم داره.

 

آبشار مارگون روستای مارگون

مسیر دسترسی به آبشار

شیراز – سپیدان – مارگون به طول ۱۳۰ کیلومتر

یاسوج – سپیدان – مارگون به طول ۱۲۵ کیلومتر

یاسوج – کاکان – مارگون به طول ۶۵ کیلومتر

  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی