ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۲۰ ب.ظ

دریاچه شهیون، دریاچه پشت سد دز

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان خوزستان در پشت سد دز که از مهم ترین سد های کشور هست قرار داره و به اسم دریاچه شهیون نامگذاری شده و چون پشت سد دز قرار گرفته بهش دریاچه دز یا دریاچه سد دز هم میگن. اسم شهیون هم به دلیل اسم این منطقه ای که دریاچه در اینجا قرار داره انتخاب شده.

دریاچه شهیون سد دز

دریاچه شهیون علاوه بر زیبایی هایی که داره، به دلیل وجود امکانات ورزشی مثل اسکی روی آب قایق سواری و ورزش هایی از این قبیل  تبدیل کرده این دریاچه رو به گردشگاهی برای بازدیدکنندگان و اهالی منطقه تبدیل کرده.

دریاچه شهیون دریاچه دز

عمق دریاچه شهیون در برخی جاها به 50 متر هم میرسه و مساحت این دریاچه حدود 6000 هکتار هستش که بسته به کم آبی و پر آبی در شرایط و فصول مختلف متغیر هستش. برای درک بزرگی این دریاچه جالبه بدونین جزیره ای به وسعت 60000 متر مربع قرار گرفته که به جذابیت این دریاچه اضافه کرده.

دریاچه شهیون جزیره مرکزی

بسیاری از اهالی شهر زیبای دزفول برای گردش و تفریح این دریاچه رو انتخاب میکنن چون دریاچه شهیون فاصله ی زیادی از دزفول نداره و درواقع فاصله ای 47 کیلومتری بین دزفول و دریاچه شهیون هستش.

دریاچه شهیون

از طرفی رفتن به این دریاچه کار ساده ای هستش چرا که تا دریاچه مسیر آسفالت هست و پارکینگی هم قرار داره که گردشگران میتونن در این پارکینگ ماشین ها رو پارک کنند و هم از قایق های موجود در این محدوده استفاده کنن و هم اینکه با 1 ساعت پیاده روی میتونین به منطقه ای بسیار زیبا که در این منطقه درختان نخل قرار دارن برسین و در همینجا میتونین شاهد آبشار زیبایی باشین.

دریاچه شهیون نخل ها

به دلیل وسعت بسیار زیاد این دریاچه و چشمه های متفاوت ورودی به این دریاچه دمای آب و هوا در قسمت های مختلف متفاوت هست و در کل بیشترین ماهی دیده شده در این آب ماهی قزل آلا هست چرا که در دمای پایین میتونه در آب زندگی کنه.

مسیر دسترسی به دریاچه شهیون

همونطور که گفتیم این دریاچه از دزفول 47 کیلومتر فاصله داره و جاده ی شهیون رو انقدر برید تا به مسیر انحرافی و در نتیجه به پارکینگ گفته شده اتومبیلتون رو پارک کنینو از دریاچه لذت ببرین.

  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی