ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۲۸ ب.ظ

آلاشت در حوالی سوادکوه

آلاشت شهری از شهرهای حوالی سوادکوه که روستایی بوده که حالا به شهری تبدیل شده و زیبایی های بسیاری رو در خودش گنجونده. این شهر زیبا در استان سرسبز مازندران قرار داره و در ادمه توضیحاتی رو راجعبه این شهر میگیم تا با این شهر بیشتر آشنا بشین.

آلاشت مازندران

این منطقه به دلیل قرار گرفتن در دل کوه و همینطور سرسبز بودن منطقه زیبایی ویژه ای داره، یعنی منطقه، منطقه ی سرسبز کوهستانی هستش. دلیل اصلی معروفیت شهر آلاشت اینه که این شهر زادگاه رضا شاه پهلوی بوده و بیشتر مردم به این دلیل هستش که اسم آلاشت به گوششون خورده. البته بعد از انقلاب اسلامی سعی بر خراب کردن و از بین بردن زادگاه او کردند و تا حدی هم موفق شدند اما باقیمانده ی این ساختمان در حال حاضر تبدیل شده به موزه ی مردم شناسی.

آلاشت

آلاشت از نظر معنا و در زبان محلی، به معنی آشیانه ی عقاب هستش و انتخاب این اسم به دلیل اینه که در این منطقه ی کوهستانی عقاب های بسیار وجود دارند و زندگی می کنند و برای همین این اسم برای این شهر زیبا انتخاب شده.

آلاشت سوادکوه

در محدوده ی سوادکوه آبشار ها و غار هایی هم وجود دارند که مهم ترین و معروف ترین این آبشار ها، آبشار نارم هستش که این آبشار در روستای چرات قرار داره و این روستا از آلاشت 18 کیلومتر فاصله داره و جای زیبایی هست برای علاقمندان به آبشار.

آلاشت رصدخانه

معروف ترین آثار موجود در این شهر عبارتند از موزه ی مردم شناسی (محل زندگی رضا شاه پهلوی)، مسجد امام حسین(ع) و رصدخانه آماتوری.

مسیر دسترسی به آلاشت

از تهران به سمت سوادکوه رفته و بعد از جنگل های سوادکوه فرعی ای وجود داره که تابلو هم داره به سمت این شهر زیبا. از نظر مسافتی 247 کیلومتر با تهران فاصله داره. اگر هم از سمت قائم شهر به سمت آلاشت میرید، بعد از شیرگاه و نرسیده به سواد کوه به تابلوی جاده ی آلاشت میرسین.

  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی