ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

جمعه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶ ق.ظ

چشمه ابگرم فلکده در تنکابن

امروز قصد معرفی یک چشمه ی آبگرم بسیار زیبا و دیدنی رو داریم در استان زیبا و سرسبز مازندران. چشمه ای به نام چشمه آبگرم فلکده که شاید کمتر اسمش به گوشتون خورده باشه و نسبت به بقیه ی چشمه های آبگرم تفاوت هایی داره.
چشمه آبگرم فلکده در دل جنگل های اطراف شهرستان تنکابن قرار داره که این جنگل ها به جنگل های دو هزار و سه هزار معروف هستند. به دلیل اینکه اسم این چشمه آبگرم کمتر به گوش مردم خورده، این منطقه عمدتا” خلوت هستش پس زیاد نگران شلوغی چشمه و منطقه نباشید.

فلکده

بحثی که چشمه آبگرم فلکده رو متفاوت می کنه نسبت به سایر آبگرم های دیگه اینه که آب این چشمه بدوم گوگرد هستش و این خودش مطلب جالبیه که بدونین این  آب هم قابل آشامیدنه و هم می تونین در این آب شنا کنین. از طرفی از لحاظ دمای آب هم باید بگم که دمای آب این چشمه زیاد بالا نیست.

چشمه آبگرم فلکده

اندازه ی این چشمه به گونه ای هستش که حدود 10 نفر به صورت هم زمان می تونن از این چشمه استفاده کنن و شرایط رو طوری آماده کردند که با استفاده از یک جدا کننده، بانوان هم بتونن از چشمه آبگرم فلکده استفاده کنن.

آبگرم فلکده تنکابن

برای بازدید از این چشمه از جنگل های زیبای لیره سر هم عبور خواهید کرد که خود این جنگل ها هم زیبایی فوق العاده ای دارند و در یک بازدید می تونین دو  تجربه ی متفاوت بدست بیارین. فصل پیشنهادی ما برای رفتن به این مقصد اردیبهشت ماه هستش.

چشمه آبگرم فلکده

از لحاظ امکانات رفاهی هم بدونین که کلبه های کوچکی آماده ی پذیرای گردشگران آماده شده و نماز خانه و سرویس بهداشتی هم وجود داره اما وسایل شنا رو حتما” با خودتون ببرین. با خودرو معمولا” ابتدای جنگل پارک می کنن و حدود دو ساعت جنگل نوردی کرده و بعدش هم به این چشمه می رسن اما اگر بخواین می تونین با ماشین مناسب و ترجیحا” آفرود تا 100 متری چشمه آبگرم فلکده برید اما در انتها خیلی مراقب باشین چون 50 متر آخر خاکی هستش و شیب تندی هم داره.

مسیر دسترسی به چشمه آبگرم فلکده

ورودی این جنگل ها برای رسیدن به این چشمه از روستای لیره سر هستش که در 33 کیلومتری شهر تنکابن قرار داره و این چشمه هم در 15 کیلومتری جاده دو هزار.

  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی