ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴ ق.ظ

10 جاذبه گردشگری تبریز

مجموعه بازار تبریز

مجموعه بازار تبریز به جهت وسعت، از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان و مهمترین بازار سرپوشیده ایران و آسیاست. این بازار چیزی در حدود 111 کیلومتر مربع وسعت داره و قدمت اون به قرن چهارم هجری قمری برمیگرده. این بازار که یکی از زیباترین و بزرگترین بازارهای به هم پیوسته هست.

قلعه بابک

یکی از قلعه های ایران که در نزدیکی شهر اهر استان آذربایجان شرقی قرار داره و این قلعه که به قلعه بابک یا قلعه جمهور معروفه در ارتفاع 2300 تا 2700 متری از سطح دریا قرار داره و در غرب رود قره سو و منطقه ای به اسم کلیبر قرار داره.

نیایشگاه مهری مراغه

نیایشگاه مهری در نزدیکی شهر مراغه و توی روستای ورجوی قرار داره. بخشی از این روستا یک قبرستان تاریخی و بزرگ قرار داره که روی قبرهای آن صندوق های سنگی نقاشی شده یا قوچ سنگی هستش.  روی یکسری از سنگ ها هم تصویر تیر و کمان و نیزه و شمشیر و سپر حک شده.

خانه مشروطه

این محل تاریخی در محلی به اسم راسته کوچه هستش و در بخش غربی مجموعه بازار تبریز قرار داره و سبک معماریش به سبک معماری قاجار هستش و مربوط بوده به فردی به نام حاج مهدی کوزه کنانی.

کلیسا کاتولیک ها

این کلیسای دیدنی در محله ای به اسم میارمیار قرار گرفته و متعلق به هموطنان مسیحی عزیزمون هستش و در سال 1291 هجری شمسی احداث شده و در حال حاضر به یکی از جاذبه های گردشگری شهر تبریز تبدیل شده و هنوز که هموزی برخی از جشن های کاتولیک ها در این کلیسا برگزار میشه.

پارک ایل گلی (ائل گلی)

این پارک از جمله مکان هایی هستش که از گردشگاه های اهالی تبریز هستش و علاوه بر این گردشگرانی که پای به تبریز می گذارند هم از این پارک دیدن می کنن و دریاچه ای هم در مرکز این پارک هستش که قایق پدالی هم داره و می تونین قایق سواری هم داشته باشین. به این پارک، پارک شاه گلی هم میگن و از دیگر امکاناتش باید بگیم این پارک دارای شهر بازی هم هستش.

قبرستان تاریخی پینه شلوار

این قبرستان 6 کیلومتر با شهر تبریز فاصله داره و در قسمت جنوبی تبریز و در روستای شاد آباد مشایخ قرار گرفته. یکی قبرستان بسیار قدیمی هستش که قبل از اسلام وجود داشته. قدیمی ترین سنگ قبرهای دیده شده در این مجموعه هم دوره هستند با سنگ قبرها در گورستان زیبای خالد نبی.

ارگ تبریز یا مسجد علیشاه

این مجموعه در مرکز شهر تبریز قرار داره و در قسمت جنوبی خیابان امام خمینی. در محوطه این ارگ مجموعه های تاریخی دیگریم وجود داشته مثل اولین مدارس ایران به نام مدرسه نجات که متاسفانه بخش های این مدرسه و حتی این ارگ در گذشته تخریب شدند به قصد تبدیل این ارگ به مصلی تبریز که در آخر برنامه احداث مصلی هم لغو شد.

جزیره اسلامی یا جزیره شاهی

این جزیره حدود 23 هزار هکتار وسعت داره و بزرگ ترین جزیره دریاچه ارومیه هستش و حدود 70 کیلومتر با شهر تبریز فاصله داره. این جزیره رو هم به اسم جزیره اسلامی و هم به اسم جزیره شاهی میشناسن و تبدیل شده به یک منطقه گردشگری.

مسجد کبود

این مسجد از مهم ترین جاذبه های دنیای اسلام و معماری اسلامی در ایران هستش و اون رو به اسم گوی مسجد و یا مسجد شاه هم میشناسن و در خیابان امام خمینی و در کنار پارک خاقانی قرار گرفته.بخش هایی از این مسجد از بین رفته اند اما بخش هایی هم مرمت و بازسازی شدند.

  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی