ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷ ق.ظ

10 جاذبه گردشگری کرمان

حمام گنجعلی خان

این حمام که که از شاهکارهای دوره ی صفوی هستش و در میدان ارگ قرار داره از مهم ترین جاذبه های دیدنی شهر کرمان هستش و همینطور که از اسمش مشخصه یک حمام قدیمیه که مرمت شده و کاملا” قابل بازدید هستش و امروزه اون رو تبدیل به موزه مردم شناسی کردند.

مسجد گنجعلی خان

این مسجد هم توسط گنجعلی خان ساخته شده بوده و اینطور که به نظر میاد مسجدی بوده برای نمازگذاران افرادی که در کاروانسرای مجاور رفت و آمد داشتند. گنبد این مسجد 12 نورگیر داره.

این مسجد در ضلع شمال شرقی میدان گنجعلی خان قرار داره.

روستای میمند

این روستا از زیبایی خاصی برخورداره چرا که مردم هنوز که هنوزه در دل خانه های سنگی که در دل کوه تراشیده شده زندگی می کنند و یه جای بسیار متفاوتیه با دیگر جاهای ایران. روستای میمند در 220 کیلومتری کرمان قرار داره.

کویر شهداد

کویر شهداد از جمله مهم ترین کویرهای ایران هستش. هر کویری زیبایی خاص خودش رو داره و در مورد کویر شهداد هم باید بگیم که زیباترین کلوت ها رو توی کویر شهداد خواهید دید و اگه از علاقمندان به کویرنوردی هستین، رفتن به این کویر فوق العاده زیبا رو از دست ندین. امکانات و تفریحات کویری مثل شتر سواری و موتور سواری و ماشین سواری هم در این کویر امکان پذیر هستش.

مسجد چهل ستون کرمان

در دوران قاجاریه توسط حاج علی زعیم الله ساخته شده و سبک معماریش شبیه به مسجد چهل ستون شیراز هستش و در اون زمان چیزی حدود یکصد هزار تومان هزینه ی ساخت این مسجد شده بوده. این مسجد هم در خیابان شریعتی قرار داره.

ارگ راین

ارگ راین به عنوان دومین بنای خشتی بزرگ جهان که در استان کرمان و در جنوب غربی شهر راین این استان قرار داره. مساحت این ارگ تاریخی حدودا 22 هزار متر مربعه که بالای تپه ای به مانند ارگ بم قرار داره. قدمت ارگ راین به دوره ساسانیان بر میگرده که داخل ارگ از محل هایی مثل بازار، زورخانه، اصطبل های زمستانی و تابستانی، عام نشین و اعیان نشین تشکیل شده.

دریاچه مخرگه

در وصف این دریاچه همین کافیه که بدونین این دریاچه به عنوان آیینه ی طبیعی ایران شناخته شده. این دریاچه یک دریاچه ی فصلیه و زمان شروع آبگیری این دریاچه از آبان ماه شروع میشه و با توجه به شرایط آب و هوایی و از همه مهم تر میزان بارندگی میتونه حتی تا آواخر مرداد ماه آب داشته باشه و برای بازدید به این دریاچه میشه گفت بهترین زمان اواسط فصل بهاره برای اینکه به کم آبی زیادی هم نخورین.

کوه ایوب و غار ایوب

غار ایوب در 7 کیلومتری جنوب شهر دهج از توابع شهر بابک قرار داره که در کوهی با همین نام ینی کوه ایوب قرار داره.  این غار از گدازه های آتشفشانی منشا گرفته که در گذشته محل سکونت بوده. همچنین در این غار آثار دوره ی اشکانی به چشم میخوره.

باغ شازده ماهان

شهر ماهان که معروف به سرزمین های ایران زمین هستش و در دل این شهر باغی قرار داره که بهش باغ شازده ماهان میگن که از جمله جاهاییه که هم در روز زیبایی فوق العاده ای داره و هم در شب به لطف عظمت خود امارت و همینطور نورپردازی زیبا دارای زیبایی خاصی هست. شهر ماهان 30 کیلومتر با شهر کرمان فاصله داره و مسیر بین کرمان و ماهان مسیری اتوبانی هستش و در مسیر هم رستوران های زیبایی و همینطور مجموعه های سوارکاری زیادی رو خواهید دید.

آتشکده آناهیتا

این آتشکده به آتشکده قلعه دختر هم معروفه که قدیمی ترین اثر تاریخی در شهر کرمان هستش. همونطور که می دونین آناهیتا الهه زیبایی بوده. قلعه دختر در شرق شهر کرمان و در میان صخره ها قرار داره.


  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی