ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۱۴ ق.ظ

10 جاذبه گردشگری گیلان

ماسال

ییلاقی فوق العاده بر فراز ابر ها در نزدیکی شهر شاندرمن که دارای 2 قسمت می باشد، قسمت اول بام ماسال و قسمت دوم ییلاقات ماسال. گویی به بهشت پا گذاشته ای. ماسال و شاندرمن آنقدر آرامش داره که برای تسکین هر دردی معجزه می کنه. از هیاهوی شهر باید دور شد و به جنگل و کوهستان و طبیعت بکر شاندرمن پا گذاشت.

آبشار ویسادار

این آبشار سومین آبشار بلند در استان گیلان هستش و در نزدیکی رضوانشهر هست. ویسادار یعنی درخت گردو به زبان تالشی. این آبشار زیبا با منظره ای متفاوت و شکلی قشنگ که در قسمت پایین به شکل گرد هستش.

امامزاده ابراهیم

این محل دیدنی در جنگل های شفت قرار داره و به اسم شزده ابراهیم هم معروفه. این منطقه به دلیل مرتفع بودن دارای بارندگی بیشتر نسبت به سایر نقاط هستش و از شرایط آب و هوایی سردتری برخورداره.

قلعه رودخان

این قلعه در ارتفاعی بین 665 تا 715 متر از سطح دریا هستش و در کنار اون رودخانه‌ای با همین اسم قرار داره. قلعه رودخان در 20 کیلومتری جنوب غربی شهرفومن در استان قرار داره. فاصله مستقیم قلعه تا شهر کالاوان 25 کیلومتر، تا ماسوله 45 کیلومتر و تا شفت 20 کیلومتر هستش.

ماسوله

روستای تاریخی ماسوله محلی توریستی و تاریخی بخاطر معماری جذابش شناخته میشه. خونه هایی که روی همدیگه ساخته شدن و میشه گفت معروف ترین روستای پلکانی در ایران هستش. این روستا تو منطقه کوهستانی و جنگلی با وسعت 16 هکتار و ارتفاع 1050 متر از سطح دریای آزاد قرار داره. این روستا با جنگلای زیبا و سبز با کوهستان های بلند از نقاط توریستی شمال ایران در استان گیلان قرار داره.

غار آویشو

غار آویشو (آبیشو، آبیشوی، آویشوی) طولانی ترین غار استان گیلان می باشد. آویشو در زبان محلی به معنی محل فرو رفتن آبه و این غار در نزدیکی شهرستان ماسال ، در بخش شاندرمن ،  در ارتفاع 13000 متری قرار داره و به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه، جدا ارزش رفتن و دیدن رو داره.

سوباتان

سوباتان که مثل یک شهرک ییلاقی هستش و درواقع محل زندگی صدها خانواده و اهالی لیساری هست. بیش تر توی فصل بهار و تابستان و حتی توی فصل پاییز این اهالی به سوباتان میرند و از آب و هوای ییلاقی و خوبش استفاده میکنن.

گردنه حیران

گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل قرار داره. منظره این گردنه به شکلیه که در یک سمت کوه که با جنگل پوشیده شده  و در طرف دیگر دره ای که زیاد عمیق نیست در اون رود ارس که مرز ایران و آذربایجان و مشخص می کنه جریان داره. زیبایی گردنه به اینه که در اکثر مواقع مه کل محل رو می پوشونه و طبیعت گیاهیش هم پر از گل و گیاهان بلند و جنگلی هستش.

پارک یا جنگل گیسوم

پارک جنگلی گیسوم از مهم ترین و زیبا ترین جاذبه های بکر ایران هستش و در این پارک یا جنگل درختان سر به فلک  کشیده و در هم رفته تونل هایی رو ایجاد کردن که نمای فوق العاده ای رو به وجود آوردن و آرامشی وصف ناپذیر به بازدیدکنندگان میده. این جنگل در انتها به دریا میرسه و ساحل گیسوم هم از زیبایی های منطقه هستش. مسیر بین رشت و آستارا در نزدیکی پره سر قرار داره.

شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه در شهر لاهیجان از جاذبه های دیدنی استان گیلان هستش و منطقه ای مناسب برای جذب گردشگران هستش و دارای رستوران ها و کافی شاپ های بسیاری داره.

  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی