ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

دره ای مخوف در استان آذربایجان غربی به عنوان جهنم دره وجود داره و همینطور که از اسمش مشخصه حداقل از نظر مردمان محلی جای خوبی نیست و این مردمان از این منطقه خاطره ی خوبی به یاد ندارند و اسمش بیانگر همه چیز هست.

جهنم دره

به جهنم دره، جهنم دره سی هم میگن. منطقه و دره ای که بسیار زیباست و طبیعت فوق العاده ای داره اما برای رفتن و بازدید از این منطقه زیاد پیشنهاد نمیشه. شاید براتون سوال پیش بیاد که چرا این اسم رو برای این دره ی زیبا انتخاب کردن!!! بسیاری از مردم در گذشته به این دره می رفتند و به دلیل زیبایی هایی که داره، قصد فتح دره رو داشتند و می خواستن بدونن که در انتها این دره به کجا میرسه و بسیاری از این افراد کنجکاو هیچگاه باز نگشتند.

جهنم دره

دلیل بعدی برای انتخاب این اسم اینه که این دره از نظر شکل و شمایل و دیواره ها بسیار صعب العبور هستش. خوبه بدونین که طول جهنم دره حدود 13 کیلومتر هستش و دیواره های این دره شیبی معادل 70 درجه دارند (در بعضی جاها کمتر) و عمق این دره از 1700 متر هستش تا 2800 متر. با این مقادیر و مشخصات دره متوجه میشین که دره واقعا” صعب العبور هستش.

جهنم دره

از طرفی این منطقه برای کسانی که دوست داشتند به دور از مردم باشند مناسب بود و برای زندگی به این منطقه می رفتند و بسیاری از این افراد هم هیچ وقت بازنگشتند.

جهنم دره خوی

در مورد گونه ی حیوانی این دره میشه گفت آهو در این دره دیده میشه و همینطور حیواناتی وحشی مثل خرس و قوچ و کفتار و … و همینطور پرندگانی مثل شاهین و عقاب. شکارچیانی به این دره میرن جهت شکار و همینطور کوهنوردان حرفه ای هم به قصد صخره نوردی به این دره میرن. این دره از لحاظ جغرافیایی در مسیر جاده ابریشم بوده.

مسیر دسترسی به جهنم دره

در جاده ی زر آباد بین شهر های خوی و چالدران که حرکت می کنید در میان راه به منطقه ی جهنم دره خواهید رسید. نزدیک ترین روستا به این دره روستای قریس هستش. باز هم میگیم این دره زیباست اما مخوف از نظر اهالی این منطقه.

  • رضا خوشى