ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۰۷ ب.ظ

آبشار اسپه او از دیدنی های بهشهر و نکا

آبشار اسپه او از دیدنی های خدادادی در استان مازندران و نزدیکی مرز استان گلستان هستش که زیبایی فوق العاده ای داره و  تبدیل شده به یکی از جاذبه هایی که همه ساله مردم و گردشگران زیادی رو به سمتش می کشونه و در حدی هستش که آژانس ها و کارگزاران زیادی تورهای یک یا دو روزه ای رو برای بازدید از این آبشار تدارک میبینن.

آبشار اسپه او تریپ یاب

در مورد این آبشار باید بگیم که یک آبشار پلکانی هستش و جنس بدنه و دیواره ها آهکیه و همینطور پوشیده شده از خزه هستش و همین موضوع زیبایی آبشار اسپه او رو دوچندان کرده.

آبشار اسپه او مازندران

سرچشمه ی این آبشار چشمه ای هستش که در دل کوه سیاخانی قرار داره و این چشمه چیزی حدود 100 متر از این آبشار فاصله داره. همینطور ارتفاع این آبشار از سطح دریا 720 متر هستش. خود این آبشار حدود 30 متر ارتفاع داره و در نهایت به رودخونه ی نکا میریزه.

آبشار اسپه او نکا

علاوه بر تمامی زیبایی ها و جذابیت هایی که آبشار اسپه او داره، رفتن به این آبشار هستش که خود این موضوع هم عاملی هستش که بازدیدکنندگان رو بیشتر مشتاق به رفتن و بازدید از این آبشار می کنه.

آبشار اسپه او مسیر

چرا که شما با ماشین فقط تا روستای ولم و یا رودخونه ی جزی میتونین برید و از اینجا به بعد رو باید با پای پیاده برید. همین مسیر ماشین رو خودش فوق العاده زیباست و مسیر پیاده رو که در دل جنگل هست سفر به این آبشار رو دوچندان می کنه چرا که شما بر خلاف جهت آب رودخونه باید حرکت کنید و در برخی از قسمت ها باید داخل آب بشین و مسیر رو طی کنید تا به آبشار برسین.

آبشار اسپه او نقشه

این مسیر چیزی حدود 4 کیلومتر هستش و با توجه به باریک بودن مسیر واینکه برخی جاها رو باید از داخل آب ادامه بدین و این موضوع زمان بیشتری طول میکشه، این مسیر پیاده بین 2 ساعت تا 3 ساعت (بسته به اینکه چقدر توی راه خوش بگذرونین) داره.

مسیر دسترسی به آبشار اسپه او

در جاده ی گرگان-ساری و نرسیده به بهشهر تالویی در جاده هست که به سمت روستای پاسند اشاره داره و با اتومبیل در این جاده ی بسیار زیبا چیزی حدود 30 دقیقه رانندگی شما به رودخونه ی نکا میرسین و از اینجا به بعد رو باید پیاده ادامه بدین. از بهشهر تا ولم حدود 38 کیلومتر مسیر خواهید داشت و مسیر پیاده روی هم حدود 4 کیلومتر هستش.

  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی