ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

ایرانگردى

اشنایى با ایران و جاذبه ها

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸ ب.ظ

آبشار کیوان لیشتر از عجیب ترین آبشار های صخره ای

آبشار کیوان لیشتر از جمله آبشارهای صخره ای بسیار زیباست که دارای طبیعتی بسیار بکر و همینطور دست نخورده هستش. این آبشار در استان کهگیلویه و بویر احمد قرار داره و از شهرهای اطراف بسیاری از بومیان و گردشگران به این آبشار میان مخصوصا” فصل بهار که برای تفریح و شنا به این منطقه میان و در کل گردشگران بسیاری رو به این منطقه می کشونه.

آبشار کیوان لیشتر یاسوج

آبشار کیوان لیشتر یک آبشار پلکانی هستش که خودش درواقع از مجموع هفت آبشار کوچکتر بوجود اومده. محل پدید اومدن آبشار لیشتر در محل تلاقی دو رودخونه که بومیان به اصطلاح به آنان دره تنگ درک و دره ی سور هستش و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب دشت لیشتر و روستای هفت چشمه قرار داره. به این آبشار آبشار کیوان یا آبشار لیشتر هم میگن.

آبشار کیوان لیشتر

در قسمت پایینی این آبشار به دلیل پلکانی بودن ساختار آبشار لیشتر استخرها یا برکه های بسیار زیبایی بوجود اومده که خود این برکه ها که بومیان به آنان برم هم می گویند، به زیبایی نمای این آبشار اضافه کرده و بسیاری از گردشگرانی که برای بازدید به این منطقه و این آبشار میرن در این استخرها شنا می کنن اما باید در نظر گرفت که عمق این استخرها و حوضچه ها با یکدیگر متفاوت است و در زمان های پر آبی می تونه خطرناک باشه و برای احتیاط اگر شنا بلد نیستین مخصوصا” تنها به این آبشار نرید!

آبشار کیوان

آبشار کیوان لیشتر صخره ای

این آبشار محل مناسبیه برای افرادی که تمایل به صخره نوردی غیر حرفه ای دارن.

آبشار کیوان لیشتر گچساران

از لحاظ مسیر دسترسی به این آبشار خوبه بدونین که بیشتر مسیر این آبشار آسفالته و مناسب هستش و فقط بعد از روستای هفت چشمه قسمتی از مسیر هستش که خاکیه که این مسیر بعد روستا حدود 4 کیلومتر هستش.

مسیر دسترسی به آبشار لیشتر

این آبشار در 33 کیلومتری شمال غربی شهرستان گچساران قرار داره و در نزدیکی پاسگاه عبدالهی هستش.

  • رضا خوشى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی